0

Mustahil VS Realiti



Yeah….i am back again..hehe…..helo3…..eh eh…..meh cinie..rapat2….hee..aqu de cite sikit nie nak share dengan korang ..hee……nak tau kew citew pew?

Diistiharkan Ari nie bermulanya cuti sem aq untuk kali yg pertamenye……jejak 1 bulan beb dlm bahase orang puteh nye (one month)..hehe….da da…skip intro..hee

Cam nie citew nyer…..as yg korang da tau…hari nie kn secare rasminye aq start cuti sem..1 bulan tu….so x kan nak duduk rumah je kot an???tapi acctualy memang t upon rancangan aq sbnrrnye…hehe….almaklum la kan….sejak beberape hari nie aq kene berpulun syudy untuk final exam aq…..ye la orang yg x bijak mguruskan mase la katekan..hehe…..nasib baik la x gilew kn…haha….so aq ingt cuti sem nie aq nak rehat2 kan la pale hotak aq ni kan (cowi agak kasa)..hehe….
…..erm tp tu smue hanyalah rancangan semate2…..rancangan tu x dapat nak direalisasikan lah..huhu….daripada butterworth aq naik bas smpai la ke bus station kat larkin tu kan(bus station kat jb)…..as usually….memang ayah aq amik aq kat larkin..and teros pergi ke rumah aq…..dalam perjalanan ke rumah tu kan….ayah de tny aq something….

Ayah : Dam,macam mane final??ok x??bole jawab??

Tanpa segan silu aku jawab la kn ..

Aku : ok je, ayah…..alhamdullillah

Test math smpai kene repeated……ok sangat la tu kan..hee
Pas tu ayah tny aku ag….


Ayah : owh…baguslah kalau macam tu,erm…cuti sem nie kau cuti
sebulan kan dam??
Ayah : bile nak cari krje???

Huhu….ha! tu dia…da nmpak da kan..hehe….so ,start daripade soalan tu la yg telah menyedarkan aku bahawa angan2 aku nak bergoyang kaki kat umah tu telah terkubur kan..huk3…ape nak buat kan..da nasib badan..hehe…terime aje la…hee
Tapi story aq x terhenti kat situ jerk…….nak djadikan critew…esoknye aku g la cari keje kn…tapi tidak memerlukan tenage,just memerlukan kredit henpon je..hehe…so,aq call la member2 aq yg bekarje kn…call punye call……jumpe la sorang member aq nie…die keje kedai computer …dialognye lebih kurang cam nie la…

Aku : semekom,weh pe cer ko??keje ag kew??

Member
: wslm,a’ah aq kje ag arr…tempat yang same gak,,nape??

Aku : owh,x de la,aq ngah cuti sem nie,ayah aq pon macam nk soh
aq kje jekn…..tempat ko ade kosong x??

Member : ha cantik sangat la tu….tempt aq memang ngah cari pekerje
nie and aq yg menguruskan hal2 kmsukan pekerje nie,
so,bile ko bole start??hari nie bole??

Aku : ye ker??gud2…eh x kan la hari nie kan…..esok la aq msok kje k…


So,pada keesokkan harinye,bermulalah kehidupan aku sebagai seorang pekerje kan…hehe…..boss nye ok..member aku pon ok…semue ok la…tp aku je yg x ok…huk3…..mase awal2 tu ok la,best gak la,,,tapi bile da setengah hari tu,,,aq ase cm de something wrong la….aq ase macam ade yg x kene,,,smuenye da jadi x best….and yang paling penting aq x selese r kat situ,,x tau la ,mungkin keadaan persekitaran kot yg mempengaruhi aq kan….setiap jam yang berlalu aq penuhi dengan setiap persoalan yg terkandung dalam minda aku…aq x pasti same ade nak bagitau ke x tentang kekalutan yg aq hadapi mse tu dekat member aq….pikir punye pikir…aq dapat buat 1 keputusan…aku da pikir masak2…..aq nak benti!!....aq nak benti!!....aq nak benti!!!..tu la keputusan aku...so mase nak tutup kedai tu……first2 aq x tau nk ckp cm ne kat member aq tu kn…ye la,dah la baru 1 hari je kan bekerje,,tuk2 nak benti keje lak..hehe…..tapi first2 aq mtk maaf dulu kat member aq tu kan….

Aku : eh…aq nak mintak maaf la,ko da bnyk tlg aq kan…

Member
: la ko da kenape??da dekat ke pe??haha..

Aku : haha,banyak la ko,x de ,,aq de smthing nie nak bagi tau kat ko,,

Member : ape??bagi tau je la??

Aku : erm aq mintak maaf ea…kalau esok aq x ,datang keje,,tu brmaksud
aq da benti la tu ea…kalau aq datang tu..alhamdulillah la kn..
huhu..

Member
: ish ko nie,,,nape ko nie??x baik la benti kje??pe sebab??

Aku
: aku pon x tau la pe sebab nye…tapi sblum nie aq pernah keje kan…
x de lak aq ase cm nie….mse tu bole je aq tahan keje smpai 1 bulan…
actually kalaubole aq memang nk teros je bkerje kat situ….tapi..
kat sini aq ase lenla…de yg x kene…aq x sesuai la kat sini….
bukan aq nak memilih…..aq mtk maaf k…


so,balik umah je..aq teros g tau mak ayah aq tentang masalah yang aq alami kat sane….alhamdulillah …diorang semue paham….and ,x sangke kan, angan2 aq yang hampir2 mustahil untuk jadi reality tu da jadi reality kembali..hee…sekarang aq nk rehat sepuas2 nye….nak goyang2 kaki je kat uma…..nak ngok movie kat laptop nie puas2…nak on9 puas2…hee….ala x pe la kan…sem depan nanti dah x bole nak wat cam tu agi…..nanti da nk kne focus je kn….so time2 cam ni la kite merehatkan badan..hee…..ha I guest that’s all for today….thanks for reading…..comment and like k..hee




Copyright © 2011 | yG bERcerItew: p[R]i[N]ce alWaYS NeeD

0 comments:

Post a Comment